maanantai 2. toukokuuta 2016

Roadtrip with Roger

Eilen sunnuntaina käytiin Rogerin (ollut vaihdossa mikkelissä) kanssa Hollannin länsirannikolla ja parissa isossa kaupungissa. Aamulla 10 aikaan lähettiin Arnhemista autolla kohti rannikkoa ja eihän sinne sitten pitkään edes ajanut. Scheveningen rannalla ihailtiin merta, isoa hiekkarantaa, ja valtavaa laituria tai jotain sen tyyppistä rakennelmaa, käytiin syömässä, käveltiin rantakadulla ja nautittiin auringosta.
Rannalta jatkettiin Den haag:iin missä käytiin Madurodamin miniature parkissa. Puisto oli täynnä uskomattoman tarkkoja pienoismalleja kuuluisista rankennuksista, paikoista, laivoista ja vaikka mistä. Ympäri puistoa meni junarata jossa aidonnäköiset pienoismallit liikkui. Puistossa oli liikkuvia laivoja, junia, autoja, lentokoneita ja ihmisiä, kaikki aidonnäköisiä pienoismalleja. Madurodamista jatkettiin Rotterdamiin missä ajeltiin ympäri kaupunkia ja ihmeteltiin isoja hassun muotoisia rakennuksia. Rotterdamista lähdettiin takaisin Arnhemia kohti mutta matkalla käytiin Rogerin perheen luona syömässä Surinamelaista ruokaa. Rogerin perhe on siis alunperin Surinamesta Etelä-Amerikasta. Rogerin perhe oli todella mukava ja sielläkin vierähti tovi. Kotona olin vasta klo9 jälkeen illalla mutta olipahan mahtava päivä!
Alla kuvia eilisestä reissusta.